Librarul Dulimex - carte online
 
prima pagină   noutăţi   reduceri   carte   autori   edituri   despre noi   librării   cont utilizator   contact
 
  e-mail:
  parola:
   
 
  Căutare în site
     
               
 
  Colecţii
  Carti la 5 lei
  Carti la 10 lei

+ Arta, Arhitectura, Design
  Audiobook
+ Beletristica
  Biografii, memorii, jurnale
+ Business si economie
+ Carte scolara
+ Carti in limba engleza
+ Carti pentru copii
  Ceaiuri
  Comunicare.Mass - media. PR
  Dezvoltare personala
  Drept/Legislatie
+ Enciclopedii si dictionare
  Gastronomie
  Istorie
  It Computere
  Jocuri si jucarii
+ Limbi straine
+ Medicina
+ Muzica (CD / DVD)
+ Practic & Hobby
  Produse apicole
+ Religie
+ Sanatate
  Spiritualitate
+ Stiinte reale
+ Stiinte socio-umane
  Turism
   
  Newsletter
e-mail:
               
 
 
 
 
 

Efectul Pygmalion. De la Ovidiu la Hitchcock

Victor Ieronim Stoichita
 
Efectul Pygmalion. De la Ovidiu la Hitchcock
Editura: Humanitas
ISBN: 9789735028183
An apariţie: 2011
Dimensiuni:
Format:
Număr pagini : 364
Preţ:  52.9 RON
 
Conform unui vechi mit, Pygmalion, un sculptor grec, s-a îndrăgostit de propria operă, o femeie de fildeş. Mărinimoşi, zeii au însufleţit-o, iar sculptorul ar fi trăit cu ea ani îndelungaţi.
Cartea de faţă consideră că acesta este mitul fondator al noţiunii de simulacru – un obiect făcut, un artefact hiperreal. Simulacrul provoacă explozia ordinii stabilite în reprezentarea occidentală, bazată pe noţiunea de imitaţie. Simulacrul nu imită. El înlocuieşte realitatea.
Zeii l-au pedepsit pe Narcis, îndrăgostit de propria reflexie, dar i-au împlinit dorinţa lui Pygmalion, îndrăgostit de propria creaţie. Antiteza Narcis–Pygmalion priveşte două modalităţi diferite de a încărca erotic o imagine. într-un caz, încărcătura este evanescentă şi impalpabilă – precum pictura. în celălalt, posedă un corp – precum întreaga sculptură.
Dar nu e vorba doar de antiteza dintre două domenii ale artei. Divergenţa majoră dintre cele două mituri priveşte mai ales un element: opera de artă. Absentă în mitul lui Narcis, ea e centrală în mitul lui Pygmalion. Statuia este locul unui schimb simbolic şi rezultatul unui proces dialectic în care alternează permanent «irealul» şi «realul». Mitul lui Pygmalion nu este doar un mit al imaginii (cum era cel al lui Narcis), ci priveşte imaginea–operă de artă sau, mai precis, întruparea sa.“ (Victor Ieronim STOICHIŢĂ)
 
 
 
 
Înapoi
 
 
Coşul meu             
Nu se află nicio carte în
coşul dumneavoastră
 
               Top vânzări
  Pana la sfarsit
  Tinuturi in crepuscul
  Istoria lui Mayta
  Portile perceptiei
  Sfarsitul sfarsitului lumii
  Zuleiha deschide ochii
  Opera poetica (II) Paul Celan
  Citind Lolita in Teheran
  Bibliotecara de la Auschwitz
  Vrabia rosie
 
   
               Promoţie
  Descoperind Ortodoxia. Marturiile unor convertiti  
Descoperind Ortodoxia. Marturiile unor convertiti
** *
15 RON
13.5 RON
 
               Asistenţă
  Cum se comandă pe librarul.ro?
  Modalităţi de plată şi livrare
  Întrebări frecvente
 
Pentru sugestii şi observaţii vă invităm să ne trimiteţi un e-mail la adresa: dulimex@librarul.ro
 
 
                Social Media
 
Facebook
 
Termeni şi condiţii | Politica de confidenţialitate | Contact
ANPC | Info Consumator: 021 9551
© Librarul 2012 - All rights reserved | www.meteorpress.ro | Ascensys Soft