10 cărți care îți transformă complet viața profesională!
27 February 2024 in RecomandariNe putem transforma profund cariera actuală și viața profesională cu ajutorul cărților, cu ajutorul unor noi surse de cunoaștere și informații care se dovedesc de un real folos atunci când vrem să facem o schimbare în viața noastră. Fie că e vorba de un progres în același domeniu, fie că vorbim de o schimbare de carieră radicală, cărțile sunt cele care ne oferă cele mai bune și argumentate răspunsuri.
Oferindu-ne perspective noi și posibilitatea de a ne perfecționa în domeniul vizat, cărțile care ne ajută să ne transformăm viața profesională în întregime sunt acum la doar un click distanță, disponibile în librăria online sau în cea fizică.
Cărțile de dezvoltare personală și profesională ne pot ghida în procesul de auto-descoperire și auto-îmbunătățire, ajutându-ne totodată să identificăm punctele noastre forte și slabe, să ne stabilim obiective realiste și să învățăm cum să ne gestionăm timpul și resursele în mod eficient. Astfel pregătiți, vom depăși mai ușor anumite obstacole și vom avea toate șansele pentru a construi o carieră de succes, indiferent de domeniul de activitate ales. Iată care sunt recomandările noastre care nu vizează doar leadershipul, ci și nenumărate alte aspecte precum loialitatea, creativitatea în carieră, testele de aptitudini, conducerea intențională sau magia ordinii la locul de muncă.
Redescoperirea conversației. Puterea dialogului în epoca digitală de Sherry Turkle
Sherry Turkle, profesoara de științe sociale la MIT și specialistă în domeniul tehnologiei informației și comunicării, ne invită să aducem conversația din nou în mijlocul nostru, prețuind așa cum se cuvinte relațiile umane și socializarea pe viu, fără intermediul dispozitivelor digitale. Vom descoperi astfel ce avem de câștigat în urma artei conversației fără intervenții digitale și în ce fel tehnologia ne influențează nu doar viața personală, ci și cea profesională. Totodată, invitația lansată de Sherry Turkle are ca scop să ne ajute să descoperim beneficiile conversației autentice din lumea reală și să înțelegem la ce riscuri ne supunem atunci când lăsăm tehnologia să ne acapareze viața.
De la idee la bani în artă și muzică de Randey W. Faulkner , Napoleon Hill Foundation
Intuiția și creativitatea sunt elemente esențiale care ar trebui să ne însoțească de-a lungul vieții noastre profesionale pentru a ne ajuta să obținem cele mai bune rezultate, pentru a progresa, pentru a îndeplini cu succes fiecare obiectiv în parte. Inspirat de unii dintre cei mai mari artiști, de la Paul McCartney și până la Madonna, autorul ne propune să ne folosim și noi în carieră de teoria creației aplicată de artiștii amintiți în această carte. Astfel, aceasta se dovedește folositoare indiferent de domeniul în care lucrați, oferind sfaturi universal valabile și șansa noastră de a regândi cariera și de a adopta perspective noi asupra modului în care putem ajunge acolo ne propunem când vine vorba de viața profesională.
Teste pentru carieră, aptitudini și selectie. Găsiți-vă cariera ideală pe baza IQ-ului, personalități și aptitudinilor de Jim Barrett
Viața profesională se poate transforma radical prin înțelegerea exactă a aptitudinilor pe care le deținem și pe care ar trebui să le îmbunătățim, precum și prin descoperirea unor competențe și apetențe care pot completa cariera de până în prezent. Ne vom cunoaște mult mai bine abilitățile după rezolvarea testelor din această carte. Vor fi, de asemenea, clarificate mai multe aspecte care țin de sfera de activitate a muncii și care se pot dovedi esențiale în momentul în care vă doriți un portret obiectiv al modului în care sunteți văzut ca profesionist în domeniul ales. Completând testele propuse, veți reuși să identificați rapid ceea ce vi se potrivește cel mai bine și segmentul în care ați putea ajunge la cele mai bune rezultate profesionale.
Cum să conduci de David Rubenstein
În prezent, când vorbim de lideri, ne gândim la oameni care sunt adesea staruri la nivel internațional, fie că e vorba de Oprah Winfrey sau de Warren Buffett. Interviurile pe care aceștia le-au dat sunt surse valoroase de lecții de succes, de povești ale unor oameni care au reușit să își vadă visul cu ochii și care nu ar schimba nimic la prezent. Despre ce face un lider să fie cel mai bun exemplu care să îi inspire și să îi conducă pe ceilalți ne spune David Rubenstein într-o carte care are drept coloană vertebrală filozofiile de viață ale unor lideri autentici.
Intenționalitatea este imperativă de Mark Sanborn
Liderul care adoptă conducerea intențională este cel ghidat de cultura companiei, de inspirație și de emoție, cel care lasă noutatea să ia frâiele unui management care nu se ferește să pună omul în centrul organigramelor interne. Dincolo de studiile de caz din această carte care ne arată cum au aplicat alte companii conducerea intențională, veți învăța în ce fel e nevoie ca un lider să fie cel mai bun exemplu, să inspire și să insufle celorlalți dorința de a ajunge împreună la cele mai bune rezultate. Totodată, veți vedea cum se poate transforma cultura organizațională sub puterea conducerii intenționale și în ce fel putem schimba mentalitatea de până acum pentru a include în această nouă ecuație și emoțiile clienților.
Creează-ți o prezență personală puternica și credibilă de Dianna Booher
Indiferent de locul nostru de muncă, indiferent de cariera aleasă, ne dorim să fim văzuți, admirați, validați. Vrem ca noi să contăm în aceeași măsură în care contează rezultatele noastre. O prezență personală puternică înseamnă încrederea că putem obține tot ceea ce ne dorim, fie că vorbim de un nou loc de muncă, un client nou, un partener de afaceri nou, o întâlnire importantă sau un proiect pe care ni-l dorim cu ardoare. Ceea ce transmitem celorlalți trebuie să se traducă întodeauna sub formă de siguranță de sine, autenticitate și forță și doar în acest fel vom simți măsura în care prezența noastră personală ne ajută să culegem roadele eforturilor noastre depuse pe termen lung.
Magia ordinii la locul de muncă de Marie Kondo
O minte dezordonată înseamnă, printre altele, și un mod haotic de a lucra și, cel mai adesea, imposibilitatea de a respecta termenele-limită. Avem nevoie la locul de muncă pentru a ne putea ordona și interiorul, pentru a elimina astfel din viața noastră tot ceea ce ne ține departe de propria bunăstare. Chiar dacă nu o conștientizăm, dezordinea fizică ne ține pe loc, ne blochează creativitatea, inspirația și dorința de a evolua. Folosind însă tehnicile propuse de Marie Kondo, autoarea cunoscută în întreaga lume prin felul în care a transformat pasiunea î business, vom reuși, cu siguranță, să depășim obstacolele create de dezordinea din viața noastră și să ne bucurăm pe deplin de beneficiile unei vieți ordonate.
Fără supărare, Puterea secretă a emoțiilor la locul de muncă de Liz Fosslien, Mollie West Duffy
În ce cutiuțe ar trebui să organizăm emoțiile la locul de muncă și care e cea mai bună metodă de a le gestiona? Când e cazul să ne folosim de ele și când ar trebui să ne dăm seama de riscurile pe care le implică afișarea lor sau imposibilitatea noastră de a le controla? Echilibrul fragil pe care ni se cere să mergem când e vorba de emoții și locul de muncă este analizată aici temeinic, iar cititorii regăsesc nenumărate răspunsuri care îi pot ajuta în păstrarea celei mai bune și profesioniste atitudini în ce privește emoțiile.
Loialitate totală de Sandy Roger
Vorbim, de data aceasta, de loialitatea totală care poate fi obținută din partea clienților sau din partea celor cu care interacționăm în câmpul muncii. Unsprezece exemple concrete vor demonstra felul în care poate fi câștigată loialitatea și, totodată, vor arăta în ce fel această loialitate ne ajută la locul de muncă. Fie că suntem parte dintr-o organizație, fie că suntem într-o poziție de conducere, noțiunile despre loialitate ne ajută considerabil să ne dăm seama ce impact are aceasta asupra clienților și în ce mod putem preda mai departe loialitatea în rândul angajaților.
Strategii de evitare a eșecului de Sayan Chatterjee
Eșecul face parte din tot ceea ce înseamnă o carieră sau o viață profesională, chiar dacă e important să îl privim, de fiecare dată, cu alți ochi, gata să aplicăm o nouă strategie pentru ca acesta să nu se mai producă și pe viitor. Unele astfel de strategii funcționează, iar Sayan Chatterjee ne oferă informații prețioase despre modul în care unele companii de renume din lumea întreagă organizează și pun periodic în practică strategii de evitare a eșecului.
Cărțile reprezintă unelte valoroase și accesibile pentru oricine aspiră la transformarea și îmbunătățirea carierei și vieții profesionale. Prin încurajarea explorării unor noi domenii de cunoaștere și oferirea de instrumente pentru auto-dezvoltare, articolul ne reamintește că, indiferent de traiectoria profesională pe care dorim să o urmăm, lectura rămâne un aliat de nădejde în călătoria noastră spre succes. Această perspectivă deschide noi orizonturi, subliniind că, prin dedicare și dorința de a învăța, putem atinge orice țel profesional pe care ni-l propunem, ilustrând astfel puterea incontestabilă a cărților de a ne modela și îmbogăți existența profesională.